DUNIAKU.....KISAH HIDUPKU

MANUSIA ITU IBARAT PELAKON DI PENTAS DUNIA......

WATAK DAN PERANAN BERUBAH MENGIKUT TAKDIR YANG MENJADI BABAK KEHIDUPAN....

MOGA AKU SENTIASA DIBERI WATAK SEBAGAI SEORANG MANUSIA BERGELAR INSAN...

INSAN YANG KARAKTERNYA SENTIASA BERPAKSIKAN TUHAN.....

Monday, September 5, 2011

DISINI...

kata-kata yang menari-nari diminda,aku persembahkan disini...
bisikan bayu yang mententeramkan jiwa,aku hembuskan disini...
pemaidani sutera,alas untuk aku menghargai keindahan, aku bentangkan disini.....
bayangan memori yang kadang-kadang meruntun sanubari,aku lukiskan disini...
jeritan hati yang menangis pilu,aku leraikan disini...
disini,dialam ini...
aku curahkan isi hati....
aku beritakan khabar diri...
aku mengadu nasib tentang roh dan jasad...
aku mencari kekuatan untuk terus tegar dan berdiri...
disini...dialam inilah...
aku terus melakar senyuman...
gelak tawa yang merdu terus menjadi halwa telinga...
nyanyian sang ibu-ibu sentiasa menjadi pengubat duka
namun disini juga....
air  mata terus mengalir...
darah merah terus membasah ...
teriakan manusia terpekik terlolong.
Sayunya hati tak mampu menolong..
namun...dengan masih adanya "sini"...
aku mula membina benteng antara mimpi dan realiti.....
aku cuba cerakinkan antara kilauan kaca dan permata...
aku sedaya upaya membandingkan antara ketua dan  raja...
tetapi....bukan sekadar disini...
bukan sekadar dialam ini.. 
Allah swt menjadi Tuhanku...
Islam menjadi kebanggaan ku...
Rasulullah menjadi pemimpin ku...
Al-Quran menjadi peneman setiaku...
dan syahadah menjadi nadiku......