DUNIAKU.....KISAH HIDUPKU

MANUSIA ITU IBARAT PELAKON DI PENTAS DUNIA......

WATAK DAN PERANAN BERUBAH MENGIKUT TAKDIR YANG MENJADI BABAK KEHIDUPAN....

MOGA AKU SENTIASA DIBERI WATAK SEBAGAI SEORANG MANUSIA BERGELAR INSAN...

INSAN YANG KARAKTERNYA SENTIASA BERPAKSIKAN TUHAN.....

Sunday, December 19, 2010

AKU INSAN ISTIMEWA


AKU INSAN ISTIMEWA

bagi mereka...
cahaya tak sampai pada mata...
tapi sampai pada hati...
gelombang dan getaran kasih tak berpaut pada gegendang telinga...
tapi tembus pada jiwa dan sanubari....
tegak dan teguh bukan pada kaki...
tapi pada kesabaran dan keimanan....
biar jalan bertongkat...
biar tangan berbicara....
biar roda menjadi tunggangan..
kata mereka….
“aku bukan insan biasa,aku insan istimewa....
kerana....
Tuhan ciptakan semua deria aku bersatu di dalam hati....
agar...aku dan hati aku dapat melihat silauanNya ,
mendengar seruanNya… menuju pada jalanNya
dan moga terus dalam dakapanNya…
Ya Allah Ya Rahim..
hanya satu ungkapan yang akanku cuba untuk rembeskan pada roh dan jasad
“ Aku bersyukur menjadi insan istimewa”