DUNIAKU.....KISAH HIDUPKU

MANUSIA ITU IBARAT PELAKON DI PENTAS DUNIA......

WATAK DAN PERANAN BERUBAH MENGIKUT TAKDIR YANG MENJADI BABAK KEHIDUPAN....

MOGA AKU SENTIASA DIBERI WATAK SEBAGAI SEORANG MANUSIA BERGELAR INSAN...

INSAN YANG KARAKTERNYA SENTIASA BERPAKSIKAN TUHAN.....

Sunday, September 11, 2011

DIMANAKAH DIRI INI





apabila diri ini terdetik untuk berfikir sejenak
terasa takut dan runsing 
apakah perlu pemikiran ini diteruskan
atau dicampak ketepi ibarat menutup lubang dengan timbunan rumput kering
walaubagaimanapun,aku perlu tegarkan diri untuk menoleh kembali pada lubang tersebut,
takut kaki tejerumus kedalam perangkap buatan sendiri dikemudian hari..
aku perlu ambil tahu,
aku perlu memikirkannya
dimanakah keberadaan aku sekarang....
dimanakah aku saat ini??????
adakah kaki ini masih beralaskan permaidani pasir
sedang mendayung manyelusuri sungai takdir
atau samar berjalan berpandukan mimpi dan realiti
atau sedang melayang-layang bertemankan angin
terus menderu menghembuskan khayalan semata
atau telahpun berada diangkasa lepas
mengkaji dan menyukat dosa yang pernah dilakukan di planet biru
ohhh Tuhan...
aku perlu tahu dimana keberadaan ku sekarang
dimanakan hatiku saat ini
dimanakah roh dan jasadku sedang bersemadi...
adakah aku perlu terus mencari
meneliti peta yang tak pasti...
bantulah aku Ya Ilahi
celikkanlah mataku
tajamkan pendengaranku
sensitifkan kulitku 
terangilah hatiku
agar aku tahu dimana aku sekarang
agar aku sedar...
bahawanya aku adalah mahkluk yang sentiasa berada dalam pengawasanMu..