DUNIAKU.....KISAH HIDUPKU

MANUSIA ITU IBARAT PELAKON DI PENTAS DUNIA......

WATAK DAN PERANAN BERUBAH MENGIKUT TAKDIR YANG MENJADI BABAK KEHIDUPAN....

MOGA AKU SENTIASA DIBERI WATAK SEBAGAI SEORANG MANUSIA BERGELAR INSAN...

INSAN YANG KARAKTERNYA SENTIASA BERPAKSIKAN TUHAN.....

Sunday, January 9, 2011

AKU BERLAKON DI PENTAS DUNIA



Aku berlakon di pentas dunia
membawa watak dan seribu rupa
senyuman menawan lirikan menggoda
menyambar jiwa hingga ternoda

Tangan dihayun sambil mendada
berdiri megah umpama raja
semua jalan sudah dipeta
tersedia bekalan untuk bertapa

Terus mendada sambil berkata
"tiada insan setanding saya"
luputnya ingatan pada Yang Esa
agungnya hidup tanpa Pencipta

Namun....
hakikat sebenar tak pernah lupa
wujudnya Tuhan sentiasa ada
nafas dihela didunia nyata
karma tersenyum lalu menerpa

rapuhya pentas sudah masanya
hadirin sinis petanda duka
bertakunglah air di kelopak mata
batin menjerit beralunkan lara

Ingatlah.....
Tuhan kita tak sekejam mana
dugaan dikirim tanda menyapa
sebagai peringatan dihari tua
agar terselamat dari merana

Kusembamkan wajah dibumi  rata
mohon maghfirah pada pencipta
minta dihilangkan cacat dan cela
kuburkan sekali dusta dan nista

Aku dambakan cinta sempurna
kedamaian abadi didalam jiwa
tuntunlah aku bawa bersama
beri kesempatan mencium syurga...